901

 

model: 901

pojemność: 49 ccm

rodzaj silnika: czterosuwowy

prędkość maksymalna: 45 km/h

moc: 3,3 KM

rozruch: elektryczny i nożny

hamulec przód: tarczowy hydrauliczny

hamulec tył: bębnowy mechaniczny

rozmiar opony przód: 2.75 - 18

rozmiar opony tył: 3.25 - 18

wymiar dł. / szer. / wys. (mm): 2055 / 760 / 1112

masa własna (kg): 125

ilość miejsc: 2

dostępne kolory: pomarańczowy, bordowy, granatowy, czarny

sugerowana cena detaliczna: 3699 PLN


JUNAK 901

(tekst: Almot)

Gwałtowna zapaść produkcji krajowych jednośladów na długie lata wyeliminowała z codziennego użytku pojazdy zakwalifikowane do kategorii motorowerów. Zmyślny, a przede wszystkim funkcjonalny pojazd o niewielkim litrażu zyskał wyjątkową popularność umożliwiając jazdę po drogach publicznych posiadaczom kart motorowerowych. Bez absurdalnych obostrzeń, biurokratycznych bezsensów, a przede wszystkim nieuzasadnionych kosztów. Małe, zgrabne i piekielnie efektowne, czyli typowy, klasyczny motorower. Duże 18-calowe aluminiowe koła, linia klasycznego motocykla, przyzwoite parametry. Junak 901 to nic innego jak kontynuacja bodaj najciekawszego wyboru w segmencie 50ccm opatrzonego dotąd symbolem FERRO 901. Import typowych motorowerów zdecydowanie ustąpił pola na korzyść królujących na rynku skuterów. Szybko okazało się, że jednoślady z przekrokiem sprawdzają się świetnie na drogach o równych, asfaltowych nawierzchniach jednak w terenie małe kółka stawiają dość istotne ograniczenia. Zwolennicy wypadów terenowych, na ryby, grzyby czy też weekendowych wycieczek plenerowych zatęsknili za klasycznym motorowerem. W sezonie 2010 Almot zdecydował się na wzbogacenie oferty o model 901. Decyzja okazała się wyjątkowo trafną. Spory motorower błyskawicznie zyskał rzeszę zwolenników, zarówno wśród młodzieży jak i osób dorosłych. Głównie za sprawą doskonałej jednostki napędowej. Pojazd napędza czterosuwowy motor o pojemności 49ccm. Na podstawie dotychczasowych testów silnik może okazać się prawdziwą rewolucją w tym przedziale pojemności. Pomimo niebagatelnej jak na 50-tkę masy własnej – 115 kilogramów – pojazd osiąga zaskakujące wręcz parametry. Ograniczony restrykcjami homologacyjnymi dysponuje niebagatelną mocą 3,5KM co przekłada się z kolei na imponującą dynamikę. Bardzo dobry zryw, doskonałe przyspieszenie, wysoka kultura pracy silniczka w pełnym zakresie obrotów. Niewątpliwie duży wpływ na właściwości jezdne ma tutaj zastosowanie manulanej skrzyni biegów. Junaka 901 odpalamy przy pomocy rozrusznika, względnie klasycznym kickstarterem umiejscowionym – uwaga! – z prawej strony, dokładnie jak w jednostkach angielskich. Ale to jedyna aluzja w stronę produkcji wyspiarskich. Hamulec tylny zamontowano po prawej stronie, a nożną dźwignię zmiany biegów po lewej, zgodnie z europejskimi wymogami. Również z prawej strony pojazdu poprowadzono układ wydechowy. Junak 901 przewidziany jest jako pojazd dwuosobowy. Siedzisko wygodne, wyprofilowane zgodnie z najnowszymi trendami stylistycznymi. Głównym elementem bryły pojazdu jest oryginalny zbiornik paliwa. Nowoczesne rozwiązanie wlewu paliwa zgrabnie koresponduje z awangardową tablicą wskaźników. Kierownica typowa dla sportowych motocykli małej pojemności. Junak 901 jest typowym pojazdem uniwersalnego prze- znaczenia. Doskonale sprawdzi się podczas eksploatacji w ruchu miejskim jak i rekreacyjnych wypadach terenowych. Dostępna jest również wersja motocykla wyposażona w silniki o pojemności 125ccm – jako Junak 122.