M11

 

model: M11

pojemność: 320 ccm

rodzaj silnika: czterosuwowy, dwucylindrowy, dwa zawory na cylinder, zasilany wtryskiem paliwa, chłodzony cieczą

prędkość maksymalna: 120 km/h

moc: 23,1 KM

rozruch: elektryczny

hamulec przód: tarczowy hydrauliczny

hamulec tył: tarczowy hydrauliczny

rozmiar opony przód: 90 / 90 - 18

rozmiar opony tył: 130 / 90 - 15

wymiar dł. / szer. / wys. (mm): 2280 / 895 / 1110

masa własna (kg): 180

ilość miejsc: 2

dostępne kolory: czarny

sugerowana cena detaliczna: 11 499 PLN


SILNIK:

Czterosuwowy, dwucylindrowy z jednym wałkiem rozrządu OHV, po dwa zawory na cylinder, średnica zaworów 28 / 22 mm, zawory regulowane tradycyjnie za pomocą gwintowanej końcówki w dźwigni zaworowej. Napęd wałka rozrządu łańcuchem pomiędzy cylindrami z napinaczem sprężynowym i prowadnicami teflonowymi. Średnica cylindra 61,9 mm, pojemność silnika 324 ccm. Silnik średnioobrotowy, max 9.500 obr/min, blokowany elektronicznie przy 8.000 obr/min.
Moc silnika mierzona na hamowni silnikowej wg SAE 19,55 kW przy 7.900 obr/min moment obrotowy 24,2 Nm przy 4.450 obr/min. Zalecany zakres zmian biegów przy obrotach silnika 3.500 – 6.500 obr/min.
Silnik wyposażony w pojedynczy wałek wyrównoważający, napędzany z wału korbowego kołem zębatym.
Układ zapłonowy sterowany komputerem zintegrowany ze sterowaniem wielopunktowym układem wtryskowym systemu Delphi. System sterowania dwutorowy, niezależny dla każdego cylindra z układem dwóch sond Lambda (po jednej dla każdego cylindra) z dwoma katalizatorami niskotemperaturowymi. System ten zapewnia idealnie równomierną pracę każdego cylindra, co w efekcie minimalizuje wibracje silnika w całym zakresie prędkości obrotowych, oraz ułatwia rozruch zimnego silnika i skraca czas nagrzewania. Kontrola układu sterowania silnikiem i układem chłodzenia może być realizowana przez diagnoskop zewnętrzny podłączany do gniazda diagnostycznego.
Czynnikiem chłodzącym jest ciecz z wymuszonym obiegiem i zamkniętym układem chłodzenia ze zbiornikiem wyrównawczym poniżej chłodnicy.
Sprzęgło sterowane mechanicznie, mokre wielotarczowe o średnicy 98 mm z 6 tarczami z wkładkami ceramicznymi podwyższającymi trwałość i minimalizującymi zjawiska adhezyjne przy włączaniu I biegu.
Skrzynia biegów pięciobiegowa z tradycyjnym systemem sterowania o następujących przełożeniach:
1-2,846, 2-1,777,
3-1,333, 4-1,083, 5-0,913. Przełożenie na sprzęgle 3,61. Przełożenie na napędzie łańcuchowym 2,357.



Junak M11

(tekst: Almot)

Decydując się na reaktywację marki Junak postanowiliśmy stworzyć możliwie uniwersalną ofertę motocykli. O ile flagowym przedstawicielem jest bezdyskusyjnie M-16, to prezentowany model M11 adresowany jest do zwolenników prostych, nieskomplikowanych rozwiązań. Stylistycznie „11-tka” jest hybrydą spajającą idee cruisera i choppera. Motocykl o zdecydowanie klasycznej linii. Przednie zawieszenie nieznacznie wysunięte do przodu, delikatne lagi teleskopów zamyka nad aluminiową obręczą płytki błotnik. Koło cienkie, większe od tylnego, zgodnie z kanonami klasy chopper. Przód zamyka niewielka, profilowana w górnej części lampa oraz pojedynczy kielich szybkościomierza. Prosto, surowo, zgodnie ze stylem. Oglądając motocykl z pozycji kierowcy przede wszystkim zwrócimy uwagę na masywną półkę przedniego zawieszenia oraz wygodną, szeroką kierownicę typową dla cruiserów. Cała konstrukcja przodu oglądana z tego miejsca wzbudza zaufanie. Mocna, szeroka płyta półki w połączeniu z chromowanymi mocowaniami teleskopów, trzpienia główki ramy oraz podstawy kierownicy stanowi również estetyczne dopełnienie bryły motocykla. Niżej zbiornik w kształcie łezki. Płaska wierzchem forma z typowym dla Yamahy wlewem paliwa. Dość ciekawie wygląda malowanie zbiornika. Oś symetrii stanowią trzy pasy – dwa wąskie po bokach, szerszy środkiem zbiornika – w stalowym kolorze. Bardzo eleganckie zestawienie barw. Siedzisko wygodne, zarówno pasażera jak i kierowcy. Dodatkowo komfort pasażera zabezpiecza niewielki sissy bar. Wygodną pozycję kierowcy podnoszą podesty pod stopy. Zalety tego rozwiązania docenią wszyscy, którzy mieli okazję jeździć motocyklem z podestami. Również rozmieszczenie armatury osprzętu sterowania – dźwignie zmiany biegów, hamulca – pozwala na bezstresową obsługę pojazdu. Jako zabezpieczenie na wypadek poślizgu zamontowano w standardzie gmole. Konstrukcja estetyczna, koresponduje z ogólną formą motocykla. Tył „11-tki” zamyka „kaczy kuper”. Oryginalna lampka tylnego oświetlenia stanowi estetyczne dopełnienie. Designerską koncepcję Junaka M11 określa bryła silnika. Zespół napędowy wyróżnia również ten motocykl na tle dostępnej w Polsce konkurencji. Przede wszystkim pojemność. Nareszcie została przełamana magiczna granica 250ccm. Serce Junaka to dwucylindrowy silnik o pojemności 320ccm i mocy 27KM. Cztery zawory na cylinder, wałek wyrównoważający pracę silnika i eliminujące do zera drgania. Chłodzenie cieczą. Piękny klang, idealnie równa praca. Silnik zasilany wtryskiem EFI firmy DELPHI – produkującej m.in. dla Toyoty, Hondy, Subaru, Mazdy i Mitsubishi. Dla gwarancji sprawnego działania układu DELPHI zastosowało też w motocyklu sondy lambda. Motocykl wyposażono również w bardzo skuteczny układ hamulcowy. Przód to dwa zespoły tarczowe, hydrauliczne. Tył zabezpiecza pojedynczy układ hydrauliczny – tarczowy. W ogólnej ocenie motocykl wpisuje się w oczekiwania zwolenników klimatów klasycznych. Dużo chromu, zdefiniowana kolorystyka, zwarta, mocna bryła, zero wydumek. Projekt w całości opiera się na rozwiązaniach standardowych i przede wszystkim efektywnych. W segmencie tanich motocykli o małych pojemnościach Junak M-11 bezwzględnie mieści się w ścisłej czołówce. Sprawdzi się równie dobrze jako alternatywny środek codziennego transportu, względnie motocykl pozwalający realizować pasje turystyczne.