JUNAK M11

Cena detaliczna 2017: 13 999 zł (Norma Euro 4)

  • MODEL M11
  • POJEMNOŚĆ 320 CM³
  • RODZAJ SILNIKA CZTEROSUWOWY, DWUCYLINDROWY, 2 ZAWORY NA CYLINDER, ZASILANY WTRYSKIEM PALIWA, CHŁODZONY CIECZĄ, OHC
  • PRĘDKOŚĆ MAKSYMALNA 120 km/h
  • MOC 17,0 kW / 23,16KM (przy 8000 RPM)
  • WAŁEK WYRÓWNOWAŻAJĄCY TAK
  • ROZRUCH ELEKTRYCZNY
  • HAMULEC PRZÓD TARCZOWY HYDRAULICZNY
  • HAMULEC TYŁ TARCZOWY HYDRAULICZNY
  • ROZMIAR OPONY PRZÓD 90 / 90 – 18
  • ROZMIAR OPONY TYŁ 130 / 90 – 15
  • WYMIAR DŁ. / SZER. / WYS. ( mm ) 2280 / 895 / 1110
  • MASA WŁASNA 180 kg
  • DOPUSZCZALNE OBCIĄŻENIE 150 KG
  • WYSOKOŚĆ SIEDZISKA ( mm ) 690
  • POJEMNOŚĆ ZBIORNIKA PALIWA 14 L
  • ILOŚĆ MIEJSC 2
  • DOSTĘPNE KOLORY CZARNY

Stylistycznie „11-tka” jest hybrydą spajającą idee cruisera i choppera – idealna propozycja dla zwolenników prostych, nieskomplikowanych rozwiązań. Mówiąc wprost, to elegancki motocykl o zdecydowanej, klasycznej linii. Przednie zawieszenie jest nieznacznie wysunięte do przodu, delikatne lagi teleskopów zamyka nad aluminiową obręczą płytki błotnik. Koło o cienkim profilu, zdecydowanie większe od tylnego, zgodnie z kanonami obowiązującymi w kategorii chopper. Definicję przodu określa niewielka lampa oraz pojedynczy kielich szybkościomierza. Prosto, surowo, zgodnie z kanonami zarezerwowanymi dla tego stylu.

Oglądając motocykl z pozycji kierowcy przede wszystkim zwrócimy uwagę na masywną półkę przedniego zawieszenia oraz wygodną, szeroka kierownicę typową dla cruiserów.

Poniżej zbiornik w kształcie łezki wyróżniony oryginalnym malowaniem. Oś symetrii stanowią trzy pasy w stalowym kolorze – dwa wąskie po bokach i jeden szerszy poprowadzony środkiem. Stylistyczny manewr cały efekt zawdzięcza doskonale przemyślanej grze kolorów.

Przy projektowaniu tego modelu główny nacisk położono na wygodę podróżowania.

Solidna, miękka i świetnie wyprofilowana kanapa, nożne podesty, wygodna i funkcjonalna armatura. Motocykl wyposażono również w gmole – niezwykle pożyteczny dodatek zwłaszcza w przypadku ślizgu, poza tym estetyczna konstrukcja, świetnie korespondująca z charakterem motocykla.

Motocykl wyposażono także w bardzo efektywny zespół hamulców. Przód obsługuje hydrauliczny układ dwóch tarcz, natomiast tył również hydrauliczny układ jednotarczowy.

W ogólnej ocenie Junak M-11 to mocny, dynamiczny motocykl wpisujący się w oczekiwania zwolenników klimatów klasycznych. Dużo chromu, zdefiniowana kolorystyka i zwarta bryła.

W segmencie tanich motocykli o małych pojemnościach Junak M-11 to bezwzględnie ścisła czołówka. Równie dobrze sprawdzi się jako alternatywny środek codziennego transportu, jak i motocykl pozwalający realizować turystyczne pasje.

SILNIK:

Czterosuwowy, dwucylindrowy z jednym wałkiem rozrządu OHV, po dwa zawory na cylinder, średnica zaworów 28 / 22 mm, zawory regulowane tradycyjnie za pomocą gwintowanej końcówki w dźwigni zaworowej. Napęd wałka rozrządu łańcuchem pomiędzy cylindrami z napinaczem sprężynowym i prowadnicami teflonowymi. Średnica cylindra 61,9 mm, pojemność silnika 324 ccm. Silnik średnioobrotowy, max 9.500 obr/min, blokowany elektronicznie przy 8.000 obr/min.

Moc silnika mierzona na hamowni silnikowej wg SAE 19,55 kW przy 7.900 obr/min moment obrotowy 24,2 Nm przy 4.450 obr/min. Zalecany zakres zmian biegów przy obrotach silnika 3.500 – 6.500 obr/min.

Silnik wyposażony w pojedynczy wałek wyrównoważający, napędzany z wału korbowego kołem zębatym.

Układ zapłonowy sterowany komputerem zintegrowany ze sterowaniem wielopunktowym układem wtryskowym systemu Delphi. System sterowania dwutorowy, niezależny dla każdego cylindra z układem dwóch sond Lambda (po jednej dla każdego cylindra) z dwoma katalizatorami niskotemperaturowymi. System ten zapewnia idealnie równomierną pracę każdego cylindra, co w efekcie minimalizuje wibracje silnika w całym zakresie prędkości obrotowych, oraz ułatwia rozruch zimnego silnika i skraca czas nagrzewania. Kontrola układu sterowania silnikiem i układem chłodzenia może być realizowana przez diagnoskop zewnętrzny podłączany do gniazda diagnostycznego.

Czynnikiem chłodzącym jest ciecz z wymuszonym obiegiem i zamkniętym układem chłodzenia ze zbiornikiem wyrównawczym poniżej chłodnicy.

Sprzęgło sterowane mechanicznie, mokre wielotarczowe o średnicy 98 mm z 6 tarczami z wkładkami ceramicznymi podwyższającymi trwałość i minimalizującymi zjawiska adhezyjne przy włączaniu I biegu.

Skrzynia biegów pięciobiegowa z tradycyjnym systemem sterowania o następujących przełożeniach:

1-2,846, 2-1,777,

3-1,333, 4-1,083, 5-0,913. Przełożenie na sprzęgle 3,61. Przełożenie na napędzie łańcuchowym 2,357.