JUNAK 901 F

JUNAK 901 F

Cena detaliczna 2017: 4649

  • MODEL junak 901 F
  • POJEMNOŚĆ 49 cm³
  • RODZAJ SILNIKA CZTEROSUWOWY
  • PRĘDKOŚĆ MAKSYMALNA 45 km/h
  • MOC 3,3 KM
  • ROZRUCH ELEKTRYCZNY I NOŻNY
  • HAMULEC PRZÓD TARCZOWY HYDRAULICZNY
  • HAMULEC TYŁ BĘBNOWY MECHANICZNY
  • ROZMIAR OPONY PRZÓD 2.75 – 18
  • ROZMIAR OPONY TYŁ 3.25 – 18
  • WYMIAR DŁ. / SZER. / WYS. ( mm ) 2055 / 760 / 1075
  • MASA WŁASNA 125 KG
  • Wysokość siedziska 780
  • Pojemność zbiornika paliwa 18.5 L
  • ILOŚĆ MIEJSC 2
  • DOSTĘPNE KOLORY POMARAŃCZOWY, BORDOWY, GRANATOWY, GRAFITOWY, CZARNY

Wymagane uprawnienia do prowadzenia tego jednośladu:
Karta motorowerowa (uzyskana przed 19.01.2013)  lub
Ukończony 18 rok życia (przed 19.01.2013)  lub
Prawo jazdy AM  lub
Prawo jazdy każdej innej kategorii

901 / 901 F to nic innego jak kontynuacja bodaj najciekawszej pozycji w segmencie polskich 50-tek, opatrzonej do niedawna symbolem FERRO-901. Dwuosobowy, postawiony na dużych 18-calowych kołach i napędzany wyjątkowo efektywną i ekonomiczną jednostką napędową motorower, błyskawicznie zyskał spore grono zwolenników, zarówno wśród młodzieży jak i osób dorosłych.

Junaka 901 napędza czterosuwowa, chłodzona powietrzem jednostka o pojemności 49ccm. Pomimo ograniczeń restrykcjami homologacyjnymi osiąga niebagatelną moc 3,5KM co przekłada się na zaskakującą dynamikę, bardzo dobry zryw, niezłe przyspieszenie oraz wysoką kulturę pracy silniczka w pełnym zakresie obrotów.

Niewątpliwie duży wpływ na imponujące właściwości jezdne ma również zastosowanie manualnej skrzyni biegów.

Junak 901 został homologowany jako pojazd dwuosobowy. Siedzisko wygodne, wyprofilowane stosownie do obowiązujących trendów. Zasadniczym elementem bryły pojazdu jest oryginalny zbiornik paliwa. Nowoczesne rozwiązanie wlewu zgrabnie koresponduje z awangardowym panelem wskaźników. Kierownica wygodna, typowa dla usportowionych motocykli małej pojemności.

Junak 901 jest typowym motorowerem uniwersalnego przeznaczenia. Doskonale sprawdzi się podczas codziennej eksploatacji w ruchu miejskim, poradzi sobie również podczas rekreacyjnych wypadów w teren.

JUNAK 901
(tekst: Almot)

Gwałtowna zapaść produkcji krajowych jednośladów na długie lata wyeliminowała z codziennego użytku pojazdy zakwalifikowane do kategorii motorowerów. Zmyślny, a przede wszystkim funkcjonalny pojazd o niewielkim litrażu zyskał wyjątkową popularność umożliwiając jazdę po drogach publicznych posiadaczom kart motorowerowych. Bez absurdalnych obostrzeń, biurokratycznych bezsensów, a przede wszystkim nieuzasadnionych kosztów. Małe, zgrabne i piekielnie efektowne, czyli typowy, klasyczny motorower. Duże 18-calowe aluminiowe koła, linia klasycznego motocykla, przyzwoite parametry. Junak 901 to nic innego jak kontynuacja bodaj najciekawszego wyboru w segmencie 50ccm opatrzonego dotąd symbolem FERRO 901. Import typowych motorowerów zdecydowanie ustąpił pola na korzyść królujących na rynku skuterów. Szybko okazało się, że jednoślady z przekrokiem sprawdzają się świetnie na drogach o równych, asfaltowych nawierzchniach jednak w terenie małe kółka stawiają dość istotne ograniczenia. Zwolennicy wypadów terenowych, na ryby, grzyby czy też weekendowych wycieczek plenerowych zatęsknili za klasycznym motorowerem. W sezonie 2010 Almot zdecydował się na wzbogacenie oferty o model 901. Decyzja okazała się wyjątkowo trafną. Spory motorower błyskawicznie zyskał rzeszę zwolenników, zarówno wśród młodzieży jak i osób dorosłych. Głównie za sprawą doskonałej jednostki napędowej. Pojazd napędza czterosuwowy motor o pojemności 49ccm. Na podstawie dotychczasowych testów silnik może okazać się prawdziwą rewolucją w tym przedziale pojemności. Pomimo niebagatelnej jak na 50-tkę masy własnej – 115 kilogramów – pojazd osiąga zaskakujące wręcz parametry. Ograniczony restrykcjami homologacyjnymi dysponuje niebagatelną mocą 3,5KM co przekłada się z kolei na imponującą dynamikę. Bardzo dobry zryw, doskonałe przyspieszenie, wysoka kultura pracy silniczka w pełnym zakresie obrotów. Niewątpliwie duży wpływ na właściwości jezdne ma tutaj zastosowanie manulanej skrzyni biegów. Junaka 901 odpalamy przy pomocy rozrusznika, względnie klasycznym kickstarterem umiejscowionym – uwaga! – z prawej strony, dokładnie jak w jednostkach angielskich. Ale to jedyna aluzja w stronę produkcji wyspiarskich. Hamulec tylny zamontowano po prawej stronie, a nożną dźwignię zmiany biegów po lewej, zgodnie z europejskimi wymogami. Również z prawej strony pojazdu poprowadzono układ wydechowy. Junak 901 przewidziany jest jako pojazd dwuosobowy. Siedzisko wygodne, wyprofilowane zgodnie z najnowszymi trendami stylistycznymi. Głównym elementem bryły pojazdu jest oryginalny zbiornik paliwa. Nowoczesne rozwiązanie wlewu paliwa zgrabnie koresponduje z awangardową tablicą wskaźników. Kierownica typowa dla sportowych motocykli małej pojemności. Junak 901 jest typowym pojazdem uniwersalnego prze- znaczenia. Doskonale sprawdzi się podczas eksploatacji w ruchu miejskim jak i rekreacyjnych wypadach terenowych. Dostępna jest również wersja motocykla wyposażona w silniki o pojemności 125ccm – jako Junak 122.